Dívčí a chlapecká identita : vývoj a úskalí /
Mezi nejzřetelnější aspekty ovlivňující genderovou identitu patří rozdílná socializace chlapců a dívek. Rigidní prosazování tradičních stereotypů mužské a ženské role má sice výhodu jednoduchosti a snadné orientace v životě, ale za cenu ochuzení osobnosti, spontaneity, tvořivosti i hluboké vzájemnos...
Main Author: | Janošová, Pavlína |
---|---|
Format: | Book |
Language: | Česky |
Published: |
Praha :
Grada,
2008
|
Edition: | Vyd. 1. |
Series: |
Psyché (Grada)
|
Subjects: | |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
LEADER | 02305nam a2200565 a 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 313 | ||
003 | CZ PrSKC | ||
005 | 20211106224050.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 080522s2008 xr a f 001 0 cze | ||
020 | |a 9788024722849 | ||
040 | |a BOA001 |b cze | ||
041 | |a cze | ||
044 | |a xr |c CZ | ||
080 | |a 316.346.2-055.25 |2 MRF | ||
080 | |a 316.346.2-055.15 |2 MRF | ||
080 | |a 159.923.2 |2 MRF | ||
080 | |a 316.663 |2 MRF | ||
080 | |a 316.66-055.1/.3 |2 MRF | ||
080 | |a 159.922 |2 MRF | ||
080 | |a (048.8) |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Janošová, Pavlína |7 jn20001005286 |4 aut | |
245 | 1 | 0 | |a Dívčí a chlapecká identita : |b vývoj a úskalí / |c Pavlína Janošová |
250 | |a Vyd. 1. | ||
260 | |a Praha : |b Grada, |c 2008 | ||
300 | |a 285 s. : |b il. ; |c 24 cm | ||
490 | 1 | |a Psyché | |
500 | |a Terminologický slovník | ||
504 | |a Obsahuje bibliografii a rejstřík | ||
520 | |a Mezi nejzřetelnější aspekty ovlivňující genderovou identitu patří rozdílná socializace chlapců a dívek. Rigidní prosazování tradičních stereotypů mužské a ženské role má sice výhodu jednoduchosti a snadné orientace v životě, ale za cenu ochuzení osobnosti, spontaneity, tvořivosti i hluboké vzájemnosti ve vztahu ženy a muže, přičemž výchovná rigidita je často bezděčná. Autorka poskytuje rodičům i učiteům praktické rady, jak dětem pomáhat k vybudování vlastní identity, jež umožňuje vytvářet v dospělosti citově bohaté a trvalé vztahy. | ||
520 | |a Vývoj identity chlapců a dívek od narození do dospívání v genderové studii. | ||
650 | 0 | 7 | |a dívky |7 ph119743 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a chlapci |7 ph119180 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a identita |7 ph121025 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a sexuální role |7 ph137288 |2 czenas |9 16 |
650 | 0 | 7 | |a gender |7 ph175751 |2 czenas |9 15 |
650 | 0 | 7 | |a vývojová psychologie |7 ph116715 |2 czenas |
650 | 0 | 9 | |a girls |
650 | 0 | 9 | |a boys |
650 | 0 | 9 | |a identity |
650 | 0 | 9 | |a sex role |
650 | 0 | 9 | |a gender |
650 | 0 | 9 | |a developmental psychology |
655 | 7 | |a studie |7 fd133597 |2 czenas | |
655 | 9 | |a studies | |
830 | 0 | |a Psyché (Grada) | |
910 | |a BOE035 | ||
942 | |2 ddc |c KN | ||
999 | |d 313 | ||
993 | |0 0 |1 00374 |2 ddc |4 0 |7 0 |9 376 |c 374 |d 2020-06-28 |f STUD |h 399.00 |l STUD |m 4 |r 2024-01-18 |s 2023-11-24 |t 5 |w 2020-06-28 |y KN |z SEX |